Opleiding 


tot 


Organizer voor de Zakelijke Markt


Als zakelijk organizer, werkplektrainer of effectiviteitstrainer ben je écht van meerwaarde op de werkvloer

Via advies, coaching en training help je medewerkers, leidinggevenden en ondernemers

namelijk om het optimale uit zichzelf en hun werk te halen.


Wil jij ook graag zakelijk organizer worden?


In de Opleiding tot Organizer voor de Zakelijke Markt (OOZM) leer je alles om jouw toekomstige zakelijke klanten 

op een positieve manier naar minder stress en méér rust en overzicht te begeleiden.

Wanneer is de Opleiding Organizer Zakelijke Markt iets voor jou?

Onze Opleiding tot Organizer voor de Zakelijke Markt is geschikt voor jou, als je:


  1. weinig tot geen ervaring hebt als organizer en wil leren hoe je zakelijke opdrachtgevers in de praktijk succesvol begeleidt op de werkvloer
  2. al enige tijd actief bent als organizer op de zakelijke en/of particuliere markt, maar graag geschoold wordt in eenvoudige, beproefde methodieken op het gebied van effectief en efficiënt werken
  3. met jouw kersverse organizingbedrijf een vliegende start wil maken met succesvolle acquisitie op de zakelijke markt, maar niet weet hoe je winnende offertes schrijft en effectief netwerkt
  4. graag wil oefenen met het overdragen van werk-methodieken op je klant, omdat je momenteel het gevoel hebt niet doeltreffend genoeg te zijn
  5. in een veilige setting werkervaring wil kunnen opdoen op de zakelijke markt, omdat je je nu nog te onzeker voelt
  6. graag een steun in de rug wil in jouw eerste jaar als ondernemer, aangezien veel dingen nog nieuw voor je zijn

Doel van de inspirerende Opleiding tot Organizer voor de Zakelijke Markt is:

  • je inzicht te geven in de problematiek van werknemers, leidinggevenden en ondernemers, die graag optimaal willen presteren en met plezier willen werken
  • je te laten ontdekken voor welke vraagstukken je als zakelijk organizer benaderd kan worden en welke diensten en producten jij kan leveren
  • je inzicht te geven in de uitgangspunten en dilemma’s van organizing op de zakelijke markt
  • je te trainen in het voeren van effectieve acquisitiegesprekken waarmee je de pijnpunten van je opdrachtgever snel boven water krijgt
  • je te trainen in het schrijven van succesvolle offertes, die naadloos op deze pijnpunten aansluiten
  • je doeltreffende werkmethodieken aan te reiken waarmee jij jouw opdrachtgever (weer) grip kan geven op zijn of haar e-mail, planning en werkplek
  • je op laagdrempelige wijze je eerste, onontbeerlijke werkervaring als zakelijk organizer op te laten doen

Dit zeggen onze cursisten

Als collega's aangesproken

'De opleiding was heel informatief, praktijkgericht en had een heldere opbouw. Ik vond het leuk dat we meteen als collega's werden aangesproken: persoonlijk en warm, maar ook als serieuze gesprekspartners. En Els en Beeuwkje zijn inspirerende, deskundige trainers, die elkaar uitstekend aanvullen!'

Drempel om te starten stuk lager

'Wat een praktische opleiding! Ik heb veel handvatten gekregen om aan de slag te gaan. De leerstof was duidelijk, en ook de handreikingen hoe je een bedrijf start waren heel fijn. Dat maakt de drempel om te starten voor mij een stuk lager. Het cursusboek, dat overzichtelijk en goed leesbaar was, bewaar ik als naslagwerk. Fijn om op terug te kunnen vallen.'

Heleen

Werken met proefklanten was nuttig
'Na eerst de Opleiding tot Professional Organizer voor Particulieren gevolgd te hebben, wilde ik graag mijn kennis uitbreiden naar de zakelijke markt. Ook na de opleidingsdagen van de Opleiding tot Organizer voor de Zakelijke Markt ging ik altijd weer enthousiast naar huis en het werken met proefklanten was heel leuk en nuttig.'

Ingrid

Heldere stappenplannen

'Ik weet me dankzij de opleiding als zakelijk organizer nu goed in de markt te zetten. 

Met duidelijk omschreven diensten en met de heldere stappenplannen kan ik voor mensen, die worstelen met hun persoonlijke organisatie op het werk, nu echt het verschil maken.'

Leonie

Helemaal gemotiveerd
''Ik ben helemaal gemotiveerd om aan de slag te gaan na de zinvolle, inspirerende opleidingsdagen. De trainers zijn een voorbeeld voor me: ze  weten allebei van wanten en hebben veel kennis van zaken, die ze goed weten over te brengen. Het cursusboek is een mooi naslagwerk, waarin alles duidelijk wordt uitgelegd aan de hand van praktijkvoorbeelden."

Vertaling naar de praktijk

'Wat ik heel positief vond aan de opleiding was de vertaling van de theorie naar de praktijk. De methoden waren duidelijk en de tussentijdse werkopdrachten leuk om te doen. 

Maar wat me het meest aansprak was het ongelofelijke enthousiasme dat van de docenten afspat. Beeuwkje en Els zijn  allebei een echte inspirator.' 

Vakvrouwen pur sang
‘Deze opleiding heeft mij enorm op weg geholpen. Je krijgt geweldige handvatten voor het schrijven van offertes, het ontdekken en oplossen van de pijnpunten van klanten en het toepassen van de methodieken. En de trainsters zijn beiden vakvrouwen pur sang.!’

Je mag altijd bellen en mailen

'De opleiding was een waar feest: heel compleet en enthousiaste docenten. Els maakt dat je alles wil gaan leren, lezen en doen, en er is geen moment dat haar aandacht verslapt. Beeuwkje heeft veel oog voor kwaliteit, zowel van het werk als zakelijk organizer als van de cursisten. Dat je beide trainers altijd mag bellen en mailen met vragen is top!'

Corina

Nadruk op je talenten
'Wat een geweldige opleiding. Niet in de laatste plaats omdat de docenten goed kijken naar wie je bent en waar jouw talenten liggen, en altijd positieve mogelijkheden benadrukken. Ik had me geen betere docenten kunnen wensen.'

Korte lijnen

‘De opleiding is duidelijk van opzet, goed methodisch onderbouwd en heel volledig, tot en met marketing aan toe.

Beide docenten heb ik als heel enthousiast en inspirerend ervaren. De lijnen naar hen zijn kort, ze zijn belangstellend en denken goed mee wanneer je als cursist zelf een case inbrengt.'

Met veel zelfvertrouwen naar proefklanten

'De tools die aangereikt worden zijn makkelijk toepasbaar, waardoor ik al bij de tweede werkopdracht met veel zelfvertrouwen naar mijn proefklanten ging.

De trainers zijn tof en inspirerend, en de opleiding heeft mij enorm geholpen om te groeien als mens.'

Marleen

Top!

'Ik vond de hele opleiding top en heb zin om aan de slag te gaan. Ik heb heel veel bruikbare tips gehad, een goede uitleg van de methoden gekregen en leuke opdrachten gedaan. En het Handboek OOZM is een heel fijn naslagwerk!'

Ellen

Programma, trainingslocatie en beoordeling van de OOZM

Cursusdag 1. 

  • De zakelijke markt: vraagstukken, trends en problematiek van klanten
  • Het beroep zakelijk organizer
  • Werkmethodiek 'Effectief e-mailen' (deel 1)


Werkopdracht A. 

  • E-mail organiseren in de praktijk


Cursusdag 2.

  • Werkmethodiek 'Effectief e-mailen' (deel 2)
  • Het zakelijke organizingtraject: van eerste netwerkgesprek tot eindevaluatie
  • Werkmethodiek 'Proactief plannen' (deel 1)


Werkopdracht B.

  • Productief plannen in de praktijk


Cursusdag 3. 

  • Werkmethodiek 'Productief plannen' (deel 2)
  • Werkmethodiek 'Werkende werkplek'
  • Het ultieme acquisitiegesprek voeren


Werkopdracht C.

  • Acquisitiegesprek voeren in de praktijk


Cursusdag 4.

  • Winnende offertes schrijven
  • Succesvolle overeenkomsten sluiten
  • Je aanbod meerwaarde geven
  • Uitreiking van het bewijs van deelname


De trainingslocatie van de Opleiding tot Organizer voor de Zakelijke Markt (OOZM)


De opleiding vindt plaats in de trainingsruimten van vergadercentrum Aristo-MeetingPlaza in Utrecht, dat bekend staat om zijn prettige ambiance en geweldige catering.


Zowel per auto als met het openbaar vervoer is MeetingPlaza uitstekend bereikbaar. Het ligt op 5 minuten lopen van Utrecht Centraal Station en recht boven de parkeergarages Hoog Catharijne P1, P2 en P5, van waaruit je met de lift of trap Aristo-MeetingPlaza binnen 1-3 minuten kan bereiken. Ook voor minder-validen is Aristo-MeetingPlaza goed toegankelijk.



Beoordeling van de Opleiding tot Organizer Zakelijke Markt door cursisten: 9+


In de individuele, schriftelijke evaluaties na afloop van de Opleiding tot Organizer voor de Zakelijke Markt geven onze cursisten de opleiding, trainers en trainingslocatie een 9+ gemiddeld. Alle quotes bij de ervaringen van deelnemers zijn letterlijk aan deze evaluaties ontleend.

Praktische informatie

Kosten en wijze van factureren

Deelname aan de opleiding kost € 1895,- inclusief lesmateriaal, lunches en bewijs van deelname (van BTW vrijgesteld). 

Bij inschrijving betaal je hiervan direct 5% (€94,75) aan. De factuur over de resterende 95% ontvang je 6 weken voor aanvang van de opleiding; deze factuur heeft een betalingstermijn van 30 dagen. Het is niet mogelijk de opleidingskosten in termijnen te voldoen.

Vereisten en niveau

Je kunt je voor de Opleiding Organizer Zakelijke Markt aanmelden als je 20 jaar of ouder bent, op MBO- of HBO-niveau kunt functioneren en een praktische, oplossingsgerichte en enthousiaste instelling hebt. De training wordt aangeboden op HBO-niveau.

Aantal deelnemers, studielast en vrijstellingen

Voor een zo groot mogelijk leereffect bestaat elke trainingsgroep uit 8-16 cursisten. De studielast bedraagt in totaal 115 uur (contacturen, opdrachten en zelfstudie). Er gelden geen vrijstellingen voor de Opleiding Organizer Zakelijke Markt.

Bewijs van deelname

Na afronding van de opleiding ontvang je het bewijs van deelname aan Opleiding Organizer Zakelijke Markt. Voorwaarde is dat je alle cursusdagen hebt bijgewoond en alle werkopdrachten naar behoren hebt uitgevoerd.

Door ernstige overmacht gemiste trainingsdagen kan je inhalen als dit organisatorisch haalbaar is. We brengen hiervoor €75,- (vrijgesteld van BTW) per inhaaldag in rekening.

De HuishoudCoach is sinds 2010 als onderwijsinstelling geregistreerd door het Centraal Register Kort Beroeps Onderwijs (CRKBO).




De HuishoudCoach is sinds 2006 aangesloten bij de Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizer (NBPO), die de Opleiding tot Organizer voor de Zakelijke Markt in 2010 heeft erkend.

Met deze opleiding voldoen je aan de voorwaarden om lid te worden van de NBPO. 





Deze opleiding liever online volgen?

De trainers van de Opleiding tot Organizer Zakelijke Markt

Beeuwkje Jager

Beeuwkje Jager van Efficienz verzorgt dag 1 en 2 van de Opleiding tot Organizer voor de Zakelijke Markt. Ze vertelt je tijdens deze dagen hoe de zakelijke markt in elkaar zit en waar jouw toekomstige klanten mee worstelen. Ook leert ze je alles over de effectief mailen en het maken van proactieve planningen.

Els Jacobs

Els Jacobs van De HuishoudCoach/De KantoorCoach verzorgt dag 3 en dag 4 van de Opleiding tot Organizer voor de Zakelijke Markt. Tijdens deze dagen leert ze je alles over het organiseren van de fysieke en digitale werkplek, het schrijven van winnende offertes en het opzetten van een levensvatbaar bedrijf.

Gedurende de opleidingsperiode doe je praktijkopdrachten

1. Begeleid een ondernemer, werknemer of leidinggevende bij het (re)organiseren van zijn of haar e-mail. Deze werkvloerstage neemt in totaal 6 uur in beslag (1 uur kennismaking, 3 uur organizing en 2 uur verslag schrijven).


2. Begeleid een ondernemer, werknemer of leidinggevende bij het maken van een goede werkplanning. Deze stage neemt in totaal 6 uur in beslag (1 uur kennismaking, 3 uur organizing en 2 uur verslag schrijven).


3. Voeren een netwerkgesprek met iemand uit jouw beoogde doelgroep. Je volgt hiervoor een beproefd procédé, waarmee je de werkelijk gevoelde behoeften van jouw zakelijke klanten eenvoudig boven water krijgt. De output van dit gesprek gebruiken we op dag 4 als startpunt voor het schrijven van een winnende offerte. 

Vol trots

'De inhoud van deze opleiding is vanaf de eerste les direct toepasbaar. Gedragen door de jarenlange ervaring van de trainsters, krijg je vele praktijkvoorbeelden en concrete, eerlijke antwoorden op al je vragen. Los daarvan nemen ze de tijd om jou de verschillende invalshoeken van het vak Organizen te laten beleven en helpen ze jou ook op weg om in dit nieuwe vak je weg te vinden. Vol trots staat dan ook het logo van de HuishoudCoach vermeld bij de opleidingen op mijn CV en website.'

Goede match

'De trainers zijn beiden heel kundig en toegankelijk. Samen vormen ze een goede match en laten ze je kennismaken met verschillende facetten van de zakelijke markt.

De opleiding heeft een goed, duidelijk programma, is praktisch van insteek en de sfeer in de groep was heel goed. Fijne mensen!

Ik kijk er naar uit met mijn bedrijf te starten.'

Meteen de impact ervaren
'De trainers  zijn zeer kundig en gedreven, geven veel duidelijke praktijkvoorbeelden en zijn heel enthousiast. Het was daarnaast fijn om goede methodieken te leren en meteen te ervaren welke impact deze hebben op zowel mijzelf als cursist als op mijn  klanten.'
Rob 
Super bedankt allebei!
Het programma en de lesstof waren zeer praktisch en toepasbaar, maar tegelijkertijd motiverend en met diepgang.  En het enthousiasme van de twee trainers, die al hun ervaringen en kennis delen, groot. Ga zo door, super bedankt allebei!' 
Silvia
De methodieken werken echt
'Ik vond de opleiding top: heel praktisch, toepasbaar en herkenbaar. Door de dagen heen kreeg ik steeds meer het gevoel dat het echt haalbaar is om als zakelijk organizer te starten en dankzij de opdrachten ontdekte ik dat de methodieken in de praktijk écht werken. Mijn complimenten!'
Rachel

Tijdens de Opleiding tot Organizer voor de Zakelijke Markt werk je met de volgende literatuur



  • Handboek 'Opleiding Organizer Zakelijke Markt' door Els Jacobs & Beeuwkje Jager (2024).
  • 'De 5 keuzes voor buitengewone productiviteit' door K. Kogon (2016).
  • 'Handboek Ondernemen' van de Belastingdienst (2024).
  • Voor zakelijke organizers onmisbare documenten, formulieren en checklists, die je direct bij opdrachtgevers en voor je eigen bedrijfsvoering kan inzetten.

Waarom zou je jouw opleiding bij ons volgen?

Uitstekende beoordeling van Opleiding Organizer Zakelijke Markt door cursisten

De HuishoudCoach / De KantoorCoach is al 12,5+ jaar de vertrouwde opleider in professional organizing. Onze Nederlandse en Vlaamse cursisten waarderen onze Opleiding tot Organizer voor de Zakelijke Markt steevast met een dikke 9.

Daarnaast is de Opleiding tot Organizer voor de Zakelijke Markt (OOZM) in tegenstelling tot de meeste opleidingen tot organizer in Nederland geen generalistische, maar specialistische opleiding. In de OOZM ligt de focus exclusief op de zakelijke markt. Dit heeft als voordeel dat je vanaf de allereerste minuut jouw tijd en energie in uitsluitend relevante doelgroepen, werkmethoden en een marketingaanpak steekt en direct de diepte ingaat.

Bevlogen docenten

De trainers van de OOZM zijn vakinhoudelijk en didactisch uitstekend onderlegd en hebben beiden jarenlange werkervaring op zowel de zakelijke als particuliere markt. Ze stellen alles in het werk om jou zo goed mogelijk voor te bereiden op je nieuwe beroep als zakelijk organizer en om je onvergetelijke opleidingsdagen te bezorgen.

Toegankelijk, actueel lesmateriaal

Tijdens de opleiding werk je met een voorbereidend boek en uitgebreide reader. Na afloop van de opleiding krijg je ter afsluiting een keur aan onmisbare documenten toegestuurd, die je kan gebruiken voor je bedrijfsvoering.

Via dit lesmateriaal en de 'live' opleidingsdagen krijg je een schat aan beproefde methoden, stappenplannen, technieken en checklists op een presenteerblaadje aangereikt, zodat je na afloop van de opleiding direct aan het werk kan als zakelijk organizer.

Praktijkstage bij drie zakelijke proefklanten

Tussen de opleidingsdagen door loop je stage bij drie zakelijke proefklanten, waardoor je meteen jouw eerste werkervaring in je nieuwe werkveld opdoet. Zo oefen je o.a. met het voeren van een goed acquisitiegesprek en met het begeleiden van werknemers, managers, ondernemers of leidinggevenden bij het op orde brengen van hun inbox en agenda.

Persoonlijke begeleiding tot 1 jaar na afronding

Tot 1 jaar na afronding van de opleiding mag je ons altijd mailen en bellen met vragen over jouw klanten, bedrijf, marketing, website, diensten en producten. Daarnaast kan je ook via de besloten LinkedIn groep van oud-cursisten van De HuishoudCoach en via de tweejaarlijkse inspiratiedag van De HuishoudCoach/De KantoorCoach contact houden met jouw nieuwe collega's: de trainers, je mede-cursisten en alle oud-cursisten van andere opleidingsgroepen.

Geregistreerd door het CRKBO en erkend door de NBPO

Sinds 2010 is De HuishoudCoach®/De KantoorCoach® geregistreerd door het Centraal Register Kort Beroeps Onderwijs (CRKBO). Dit betekent dat De HuishoudCoach®/De KantoorCoach® een strenge audit heeft ondergaan op zorgvuldigheid, rechtszekerheid, redelijkheid, betrouwbaarheid en kenbaarheid en we onze opleiding en 1-daagse trainingen derhalve BTW-vrij mogen aanbieden. Hierdoor bespaar je standaard 21% op je cursuskosten.

Daarnaast zijn we sinds 2006 aangesloten bij de NBPO (Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers), die de Opleiding tot Organizer voor de Zakelijke Markt als geldige vooropleiding voor (aspirant-)lidmaatschap van de NBPO erkent, zodat je na afronding van je opleiding lid kan worden van de NBPO

De Opleiding tot Organizer voor de Zakelijke Markt overtrof mijn verwachtingen, die al hooggespannen waren. Ik ben heel blij met het geleerde! Uitstekende, warme docenten, prima groepsgrootte, enthousiaste mede-cursisten, afwisselende cursusdagen en alles lekker ‘to the point’.'
Merel

Data van de Opleiding tot Organizer voor de Zakelijke Markt

2

OKT

09.30

Herfst 2024

Data: woensdag 2 oktober, woensdag 23 oktober, woensdag 13 november en woensdag 4 december 2024

(van 9.30-16.30 uur).

Locatie: Aristo bij Utrecht CS.


De inschrijving van deze groep is geopend.

24

APR

09:30

Voorjaar 2024

Data: woensdag 24 april, woensdag 15 mei, woensdag 5 juni en woensdag 26 juni 2024

(van 9.30-16.30 uur).

Locatie: Aristo bij Utrecht CS.


De inschrijving van deze groep is gesloten.

  • Na jouw aanmelding en betaling van 5% van de opleidingskosten sturen we je per mail direct de bevestiging van jouw inschrijving plus bijbehorende factuur in PDF. Tegelijkertijd ontvang je een mail met daarin belangrijke inhoudelijke informatie over de opleiding, de leveringsvoorwaarden en het programma van de opleiding.
  • Ongeveer 6 weken voor aanvang van de opleiding ontvang je per mail een betalingsverzoek over de overige 95% van de opleidingkosten, met het verzoek deze binnen 30 dagen via iDeal of KBC te voldoen.
  • Na ontvangst van jouw tweede en laatste betaling zenden we je per post de voorbereidende literatuur en per mail de eerste werkopdracht en de routebeschrijving naar de trainingslocatie.
  • Op de Opleiding tot Organizer voor de Zakelijke Markt zijn onze leveringsvoorwaarden bij opleidingen en trainingen van toepassing. Hierin kan je o.a. lezen hoe we omgaan met het inhalen van lesdagen, uitstel van deelname en annulering.