arrow_drop_up arrow_drop_down

De KantoorCoach®️ Actielijst

Meer informatie

Vind je het lastig om een goede actielijst te maken?

  1. Schrijf je jouw taken en acties vaak op losse briefjes? 
  2. Stel je moeilijke taken steeds uit? 
  3. Vergeet je dingen die je anderen hebt beloofd?
  4. Lukt het je niet om hoofd- van bijzaken te scheiden?
  5. Verlies je tijd omdat je van actie naar actie holt? 

Met De KantoorCoach®️ Actielijst:

  • Verzamel al je actiepunten in 1 overzichtelijk systeem
  • Vertaal taken als vanzelf in makkelijk uitvoerbare acties
  • Onthou precies wie je wat hebt toegezegd
  • Stel eenvoudig de juiste prioriteiten 
  • Bespaar tijd door soortgelijke acties slim te bundelen

Waarom zou je de actielijst van De KantoorCoach gebruiken?

Eén vaste plek voor alle actiepunten, die géén plek in je agenda verdienen

Met de actielijst van De KantoorCoach heb je 1 vaste plek waar je al jouw kleine, 1-15 minuten acties kan noteren. Hierdoor kan je voorgoed afscheid nemen van alle kleine briefjes, sticky notes en kladblokjes, die je tot nog toe gebruikte, maar die meestal na verloop van tijd kwijtraakten.

Flexibele indeling in projecten of kerntaken

Elke pagina van de actielijst is opgedeeld in 4 overzichtelijke blokken, die je elk een eigen naam kan geven. Deze naam kan bijvoorbeeld verwijzen naar een project of kerntaak waaraan je momenteel werkt of naar die ene grote klant waaraan je komende tijd extra aandacht wil besteden. Dankzij deze blokken kan je jouw kleine acties goed georganiseerd noteren, zodat alle acties die bij één project, taak of klant horen bij elkaar staan. Doorgaans heb je aan 2 of 3 pagina's met 4 blokken genoeg om zicht te houden op al jouw projecten, kerntaken of klanten en op alle acties die ermee samenhangen.

Format dat uitnodigt tot actie

Het uiteindelijke doel van een actielijst is niet om uitstaande acties te noteren, maar om daadwerkelijk tot actie over te gaan. De vakjes in de meest linkerkolom van De KantoorCoach actielijst zijn daarom gereserveerd voor het noteren van werkwoorden in de gebiedende wijs, zoals 'bel', 'mail', 'google' , 'schrijf' et cetera. Dit helpt je niet alleen heel precies te formuleren wat je concreet moet doen om een bepaalde klus te klaren en daarmee in de actiestand te komen. Het stelt je ook in staat om bijvoorbeeld alle bel-acties eenvoudig te bundelen en in zo min mogelijk tijd uit te voeren: heel efficiënt!

Focus op wat belangrijk is

Onder elk project of elke kerntaak of klant waaraan jij werkt is slechts ruimte voor 6 concrete acties. Met opzet, want zo werk je steeds alleen maar aan de meest belangrijke dingen én raak je niet ontmoedigd door een ellenlange, zich steeds uitbreidende lijst.

Heb je alle genoteerde acties die bij project X, kerntaak Y of klant Z afgerond en afgevinkt? Begin eenvoudig een nieuw blok met opnieuw maximaal 6 concrete acties op dezelfde of een nieuwe pagina van de actielijst en kom zo steeds dichter bij de afronding van het project als geheel.

Snel overzicht over alle acties met een harde deadline

Aan het merendeel van de acties die op de je actielijst terecht komen, zal geen keiharde deadline zitten. Maar aan de acties waarvoor dit wél geldt kan je eenvoudig de uiterste datum toevoegen waarop deze gedaan moeten zijn, zodat je in één oogopslag kan zien welke van de actiepunten écht haast hebben en welke niet.

Voldoende schrijfruimte en handige ringband

De KantoorCoach actielijst heeft het formaat van een A-4tje en bevat 50 invulbare pagina's die voldoende schrijfruimte bieden, ook als je een wat groter handschrift hebt. 

Aan de binnenzijde van het full-colour omslag vind je een duidelijke handleiding plus een link naar een ingevuld voorbeeld, zodat je binnen 3 minuten aan de slag kan met het maken van jouw eigen ultieme actielijst. De handige ringband zorgt ervoor dat je de actielijst desgewenst helemaal kan omslaan; de meest actuele acties waaraan je wil werken zijn hierdoor altijd letterlijk en figuurlijk in beeld.

€ 12,95

De KantoorCoach®️ Actielijst

De KantoorCoach®️ actielijst heeft het formaat van een A-4 en bevat 50 pagina's die voldoende schrijfruimte bieden, ook als je een wat groter handschrift hebt. Op elke pagina kan je 24 actiepunten kwijt.


Aan de binnenzijde van het full-colour omslag vind je een korte, duidelijke handleiding plus een link naar een ingevuld voorbeeld, zodat je binnen 3 minuten aan de slag kan met het maken van jouw eigen ultieme actielijst.


De handige ringband aan de bovenzijde zorgt ervoor dat je de actielijst desgewenst helemaal kan omslaan; de meest actuele acties waaraan je wil werken zijn hierdoor altijd letterlijk en figuurlijk in beeld.


De actielijst kost € 12,95 per stuk (€ 14,97 incl. 21% BTW en verzendkosten).

'Eindelijk verlost van al die rondzwervende post-its en briefjes'

'De actielijst is een uitkomst. Eindelijk ben ik verlost van al die rondzwervende post-its en briefjes. En van die schriftjes waarin ik steeds pogingen deed om lijstjes te maken, waarbij ik vaak niet verder kwam dan twee bladzijden: één keurig uitgeschreven en één in grote haast vol geklad. 

Natuurlijk krabbel ik nog steeds wel eens snel iets op de lijst, maar omdat het een oneindig systeem is, krijg ik bij elk project na een paar afgeronde acties weer een nieuwe kans om het beter te doen.

Met resultaat, want mijn actielijst is in jaren niet zo netjes en overzichtelijk geweest. Maar belangrijker nog: ik doe wat erop staat.'

Jarne

Over Els Jacobs, ontwikkelaar van De KantoorCoach®️ actielijst

Sommige mensen zijn geluksvogels: ze worden georganiseerd geboren. Als kleuter leggen ze speelgoed na het spelen keurig terug in de kast, als scholier leveren ze hun profielwerkstuk netjes op tijd in en tegen de tijd dat ze volwassen zijn, weten ze als geen ander hoe ze thuis en op het werk alles tot in de puntjes organiseren.


Jammer genoeg behoorde ik niet tot deze groep. Hoewel ik een prima universitair docent was, bereidde ik mijn colleges altijd op het allerlaatste moment voor. Readers voor studenten waren steeds maar net op tijd klaar en vaak moest ik tentamens de dag voor de cijferdeadline nog nakijken. Dat moest toch anders kunnen?!


Gelukkig stuitte ik bij toeval op het fenomeen 'professional organizing'. Ik werd direct gegrepen door alle slimme organisatiemethoden en -technieken, die organizers hadden ontwikkeld en liet ze allemaal los op mijn eigen leven en werk. Met succes. Had ik voor het schrijven van mijn proefschrift 10 volle jaren nodig gehad, in de 7 jaren daarna vloeiden er maar liefst 6 boeken uit mijn pen, terwijl ik ook nog fulltime ondernemer was en samen met mijn man drie kleine meiden grootbracht.


Deze grote omslag was vooral te danken aan - het voor mij totaal nieuwe, maar natuurlijk niet zo orginele 🙂 - inzicht dat taken en acties wezenlijk andere dingen zijn. En dat een agenda, waarin je afspraken met anderen opschrijft en wat middagen blokt om te werken, niet genoeg is om productief te zijn. Om echt in actie te komen en blijven heb je ook een geweldige actielijst nodig.


In de jaren daarna heb ik zo ongeveer alle actielijsten uitgeprobeerd, die offline en online te koop zijn. Tot mijn grote frustratie zat er niet eentje tussen die zorgde dat ik overzicht hield én die maakte dat ik ook daadwerkelijk in beweging kwam. Dus besloot ik maar zelf te maken: De KantoorCoach Actielijst was een feit!

Dankzij de input van enthousiaste kantoorwerkers en thuiswerkers is De KantoorCoach Actielijst inmiddels vervolmaakt tot wat hij vandaag de dag voor mij en vele anderen is: de ultieme actielijst!

Anderen over De KantoorCoach Actielijst...

These slides will be slide-able on the live version of your page!
Leek me zwaar overdreven...
'Een collega van me attendeerde me een tijd terug op deze actielijst, die volgens haar het verschil maakte tussen totaal doorgedraaid raken en enigszins geestelijk gezond blijven op het werk. Dat leek me zwaar overdreven, maar ze wist me handig van haar gelijk te overtuigen: ik kreeg hem voor mijn verjaardag cadeau en liet me meteen zien hoe je hem gebruikt. Inmiddels fungeert de actielijst als mijn externe geheugen en is hij onmisbaar geworden op kantoor.'
Chris
'Ik gebruik hem ook als volglijst'
'Nadat ik zonder succes al verschillende To Do boekjes en actielijsten had uitgeprobeerd, stuitte ik bij toeval op de actielijst van De KantoorCoach. Het A4-formaat schrok me in eerste instantie wat af, maar ik besloot het toch een kans te geven. Een goede zet, want ik heb nu eindelijk overzicht over alle acties, die te klein zijn om in mijn agenda te zetten, maar die ik toch niet mag vergeten. Sinds kort gebruik ik hem trouwens ook als volglijst, zodat ik kan makkelijk kan bijhouden wie actiehouder is voor welk actiepunten in mijn team. Heel handig.'
Richard
'Exact de juiste hoeveelheid structuur'
'Als ZZP'er met een bloeiend bedrijf heb ik alles zoveel mogelijk gedigitaliseerd: mijn klantenbestand, boekhouding, marketing en natuurlijk mijn agenda. Maar werken met een digitale actielijst is op een of andere manier nooit echt een succes geworden. Ik ben daarom teruggegaan naar papier en gebruik voor alle 'O ja, dit mag ik niet vergeten' klusjes De KantoorCoach actielijst. Hij geeft me exact de juiste hoeveelheid structuur: niet teveel en ook niet te weinig. Precies goed dus.'
Sara

Ook werken met 

De KantoorCoach Actielijst?