De HuishoudCoach kan je helpen bij het
- opruimen en (re) organiseren van je huis
- opzetten of ordenen van je administratie
- grip krijgen op je tijdbesteding en agenda
- sorteren en veilig opslaan van je foto's
- goed organiseren van je huishoudelijke taken
- in kaart brengen van je inkomsten, uitgaven, spaartegoeden en schulden
Tijdens de afspraken gaan we aan de slag met het (re)organiseren van jouw spullen, administratie, agenda en/of huishouden en leer je al doende
- waar je het beste kunt beginnen met opruimen (en waar vooral niet :-)!)
- hoe je snel en effectief opruimt
- hoe je makkelijker beslist welke spullen je wel en niet bewaart
- welke post jouw onverdeelde aandacht verdient en welke post weg kan
- hoe je een simpel archief maakt, waarin je belangrijke stukken zo kan terugvinden
- hoe lang je welke poststukken en documenten moet bewaren
- hoe je prioriteiten stelt, zodat je kan focussen op datgene wat verschil maakt in jouw leven
- wat je kunt doen om korte metten te maken met jouw uitstelgedrag
- hoe je huishoudelijke taken handig organiseert
- hoe je jouw eigen valkuilen sneller herkent en omzeilt
- hoe je gemotiveerd blijft om door te gaan op de ingeslagen weg
- en hoe je gaandeweg jouw automatische piloot activeert, zodat je voortaan met minder inspanning meer effect kunt sorteren bij het opgeruimd en georganiseerd houden van je huis(houden)
Praktische informatie
Voor een werkafspraak reserveren we gewoonlijk een blok van 3 uur. De ervaring heeft namelijk uitgewezen dat je in 3 uur tijd echt zichtbaar en voelbaar effect kunt sorteren, zonder dat je het risico loopt over je grenzen heen te gaan.
Mocht je echter om gezondheidsredenen maximaal 2 uur per keer kunnen afspreken, neem dan contact met ons op, zodat we samen een passende oplossing kunnen vinden.
Het totale aantal uren dat nodig is om je huis en huishouden goed georganiseerd te krijgen is moeilijk te voorspellen. Dit is namelijk afhankelijk van de hoeveelheid spullen en papieren die je in de loop der tijd hebt verzameld, het aantal jaren dat je al met chaos in huis en/of hoofd kampt, jouw gezondheid en de snelheid waarmee je beslissingen durft te nemen.
De organizers van De HuishoudCoach maken daarom geen offertes, maar werken op afspraakbasis. Dat betekent dat we maar één werkafspraak met je maken om aan de slag te gaan met wat voor jou het meest noodzakelijk en nuttig is, en dat écht verschil zal maken in je dagelijkse leven.
Na deze werkafspraak kun je aangeven of je een nieuwe afspraak wilt maken om een ander deel van je huis(houden) aan te pakken, of dat je inmiddels voldoende kennis, vaardigheden en zelfvertrouwen hebt gekregen om zelf succesvol verder te gaan.
Alle informatie die tussen jou en De HuishoudCoach wordt uitgewisseld wordt strikt vertrouwelijk behandeld conform onze privacyverklaring. Dat betekent dat alles wat we voor, tijdens en na de werkafspraken met elkaar bespreken nooit met derden zal worden gedeeld.