arrow_drop_up arrow_drop_down



Hulp aan huis

voor een vliegende start met

het organiseren van je spullen, administratie, agenda en huishouden

Wil je graag opgeruimd(er) leven? 

En daarbij een steuntje in de rug of stok achter de deur krijgen?

De HuishoudCoach kan je helpen bij het

  • opruimen en (re) organiseren van je huis
  • opzetten of ordenen van je administratie
  • grip krijgen op je tijdbesteding en agenda
  • sorteren en veilig opslaan van je foto's
  • goed organiseren van je huishoudelijke taken
  • in kaart brengen van je inkomsten, uitgaven, spaartegoeden en schulden

Tijdens de afspraken gaan we aan de slag met het (re)organiseren van jouw spullen, administratie, agenda en/of huishouden en leer je al doende

  • waar je het beste kunt beginnen met opruimen (en waar vooral niet :-)!)
  • hoe je snel en effectief opruimt
  • hoe je makkelijker beslist welke spullen je wel en niet bewaart

  • welke post jouw onverdeelde aandacht verdient en welke post weg kan
  • hoe je een simpel archief maakt, waarin je belangrijke stukken zo kan terugvinden
  • hoe lang je welke poststukken en documenten moet bewaren

  • hoe je prioriteiten stelt, zodat je kan focussen op datgene wat verschil maakt in jouw leven
  • wat je kunt doen om korte metten te maken met jouw uitstelgedrag
  • hoe je huishoudelijke taken handig organiseert


  • hoe je jouw eigen valkuilen sneller herkent en omzeilt
  • hoe je gemotiveerd blijft om door te gaan op de ingeslagen weg
  • en hoe je gaandeweg jouw automatische piloot activeert, zodat je voortaan met minder inspanning meer effect kunt sorteren bij het opgeruimd en georganiseerd houden van je huis(houden)

Praktische informatie

Voor een werkafspraak reserveren we gewoonlijk een blok van 3 uur. De ervaring heeft namelijk uitgewezen dat je in 3 uur tijd echt zichtbaar en voelbaar effect kunt sorteren, zonder dat je het risico loopt over je grenzen heen te gaan.

Mocht je echter om gezondheidsredenen maximaal 2 uur per keer kunnen afspreken, neem dan contact met ons op, zodat we samen een passende oplossing kunnen vinden.

Het totale aantal uren dat nodig is om je huis en huishouden goed georganiseerd te krijgen is moeilijk te voorspellen. Dit is namelijk afhankelijk van de hoeveelheid spullen en papieren die je in de loop der tijd hebt verzameld, het aantal jaren dat je al met chaos in huis en/of hoofd kampt, jouw gezondheid en de snelheid waarmee je beslissingen durft te nemen.


De organizers van De HuishoudCoach maken daarom geen offertes, maar werken op afspraakbasis. Dat betekent dat we maar één werkafspraak met je maken om aan de slag te gaan met wat voor jou het meest noodzakelijk en nuttig is, en dat écht verschil zal maken in je dagelijkse leven.

Na deze werkafspraak kun je aangeven of je een nieuwe afspraak wilt maken om een ander deel van je huis(houden) aan te pakken, of dat je inmiddels voldoende kennis, vaardigheden en zelfvertrouwen hebt gekregen om zelf succesvol verder te gaan.

Alle informatie die tussen jou en De HuishoudCoach wordt uitgewisseld wordt strikt vertrouwelijk behandeld conform onze privacyverklaring. Dat betekent dat alles wat we voor, tijdens en na de werkafspraken met elkaar bespreken nooit met derden zal worden gedeeld.

Onze professional organizers werken allemaal volgens de 

beproefde 'Opgeruimd Leven' methode van De HuishoudCoach, die zich kenmerkt door:


  • Eenvoud. De HuishoudCoach is een groot voorstander van zo simpel mogelijke oplossingen. We willen namelijk graag dat je inspanningen op organizing gebied wel in een goede verhouding staan tot de opbrengsten ervan. Opruimen is tenslotte een middel en geen doel! We leren je daarom bijv. geen ingewikkeld, moeilijk te onderhouden administratie- en archiefsysteem aan, maar werken met een laagdrempelig, eenvoudig bij te houden administratiemethode, die je maar een half uurtje per week kost.


  • Effectiviteit. Alle stappen, tips en adviezen die we jou voorstellen hebben we uitgebreid getoetst in de weerbarstige praktijk van ‘oceanische’ huishoudens, die kampen met een gebrek aan tijd, ruimte en energie en worstelen met een teveel aan spullen, papieren en klussen. Daarbij hebben we vooral gekeken of ze makkelijk toepasbaar zijn en of ze voldoende effect sorteren. En uiteraard hebben alleen de beste en eenvoudigste oplossingen de screening overleefd...


  • Overdraagbaarheid. Alle vaardigheden, methoden en tips die we tijdens een werkafspraak met je delen en direct in de praktijk brengen, zijn makkelijk over te dragen aan je eventuele huisgenoten. Wel zo handig, want je wilt tenslotte graag dat niet alleen jij, maar ook je gezinsleden hun weg in alle opbergplekken en het archief kunnen vinden! En dat ze makkelijk kunnen aanhaken bij de nieuwe routines op het gebied van opruimen, administreren, agenderen en schoonmaken.


  • Positiviteit. Maar de organizers van De HuishoudCoach brengen via de Opgeruimd Leven methode vooral positiviteit mee. Bij elke werkafspraak aan huis richten we onze focus met name op wat in jouw situatie mogelijk is en wat voor jou écht werkt. In het hier en nu. Zodat je direct profijt hebt van elke stap die je zet richting opgeruimd leven :-).

Ook samen met De HuishoudCoach een vliegende start maken? 

Kies jouw opruimcoach

Onze 6 opruimcoaches zijn vriendelijk, deskundig en betrokken. En uiteraard springen ze heel zorgvuldig met jouw spullen, papieren en privacy om. Check hieronder of we ook in jouw Nederlandse of Vlaamse regio actief zijn.

Bekijk onze tarieven

Voor onze hulp aan huis bij opruimen, administreren en plannen hanteren we een vast all-in uurtarief, zodat je vooraf precies weet waar je aan toe bent en niet voor onaangename verrassingen komt te staan.

Maak vrijblijvend kennis

Wil je graag kennismaken met één van onze ervaren organizers? Neem gerust contact op per mail of telefoon. We horen graag wat we voor je kunnen betekenen en kunnen als je wil ook persoonlijk langskomen om kennis te maken.