arrow_drop_up arrow_drop_down
6 september 2016 

Kantoorspullen - Welke spullen heb je nodig op je administratieplek?

Een goede administratie staat of valt met een goede administratieplek. Maar ja, welke kantoorspullen heb je zoal nodig om een beetje fatsoenlijk rekeningen te kunnen betalen, uitnodigingen te kunnen beantwoorden, formulieren in te kunnen vullen, enzovoort? Hieronder vind je een overzicht van alle kantoorspullen, die jouw administratieve leven aanzienlijk kunnen vergemakkelijken!

Comfortabele werkplek

  • Fijne tafel of bureau met voldoende werkruimte
  • Lekker zittende stoel
  • Goede lichtbron
  • Prullenbak en/of papierbak
  • 3 tijdschriftcassettes voor je werkarchief, met ‘Doen’, ‘Lezen’ en ‘Bewaren’ er op
  • Evt. computer, printer (incl. reserve-inktpatronen)
  • Telefoon of mobiel

Kantoorartikelen

  • Schaar
  • Nietmachine en nietjes
  • Perforator
  • Paperclips
  • Plakband
  • Lijm
  • Correctievloeistof of -tape
  • Post-its
  • Kladblok
  • Liniaal
  • Pennen (evt. reservevuling)
  • Potloden, puntenslijper en gum
  • Markeerstift
  • Rekenmachine
  • Plastic zichtmappen (L-vorm)
  • Elastieken (dik en dun)

Postverwerking

  • Briefpapier en/of blanco (print)papier
  • Blanco enveloppen in drie maten (standaard, A5 en A4)
  • E-identifier voor internetbankieren en/of bank- en/of giro-enveloppen
  • Ansichtkaarten voor diverse gelegenheden
  • Postzegels voor binnen- en buitenland
  • Evt. brievenweegschaal en brievenopener

Naslagwerken

  • (Digitale) adreslijst of -boek
  • Agenda en/of gezinskalender

Tips voor meer plezier van je kantoorspullen

Luxediertje...

Besteed aandacht aan het inruimen van een comfortabele administratieplek; je zult er tenslotte heel wat uurtjes doorbrengen! Hoe praktischer, overzichtelijker en prettiger jouw werkplek is, des te makkelijker zal het administreren je vallen. Neem dus zonder gene de houding van luxedier aan en maak het jezelf zo aangenaam mogelijk!

Binnen handbereik

Zorg ervoor dat alle kantoorspullen letterlijk binnen handbereik van je administratieplek te vinden zijn. Dan is het opzoeken van een telefoonnummer, versturen van een kaartje of plannen van een afspraak voortaan een fluitje van een cent!

Lekker shoppen

Bekijk aan de hand van deze checklist welke postverwerking- en kantoorspullen er in je arsenaal ontbreken en schaf die zo snel mogelijk aan. Goed 'gereedschap' is de eerste vereiste om een klus goed te kunnen klaren. Ontstaat er een tekort in je voorraad kantoorartikelen? Vul dit gemis bij je eerstvolgende boodschappenronde aan, zodat je administratie niet onnodig vertraging oploopt. Een achterstallige administratie kost onnodig veel tijd, energie en geld, dus een geregelde enthousiaste investering in je mini-kantoor loont zeker de moeite!
Over de schrijver
Professional organizer Els Jacobs van De HuishoudCoach is schrijver van boeken over opruimen, administreren, plannen en huishouden, waaronder de bestseller 'Het No Nonsense Opruimboek'. Sinds 2010 leidt ze via de Opleiding Professional Organizer voor Particulieren en de Opleiding tot Organizer voor de Zakelijke Markt nieuwe organizers op. En natuurlijk coacht ze ook zelf anderen nog steeds met veel plezier naar een opgeruimd leven!
Reactie plaatsen

Nooit meer onze tips missen?

Abonneer je gratis op De HuishoudCoach Nieuwsbrief, die 10 x per jaar bij 20.000+ mensen in de inbox valt. 

Dan ontvang ook jij voortaan vanzelf onze nieuwste tips, boekrecensies, Mail & Win acties en meer.