Irma werkte ruim 20 jaar als Intensive Care – en Spoedeisende Hulpverpleegkundige, waarvan de laatste jaren ook als opleider in de acute zorg. Op deze werkplek leerde ze werken onder hoge (tijds)druk, ordenen en prioriteiten stellen zonder het overzicht te verliezen: vaardigheden waarvan zij in haar huidige functie als professional organizer dagelijks profijt heeft.
Via haar bedrijf Mijn Huis Op Orde begeleidt Irma particulieren die hun huis of werkplek willen opruimen. Ze hanteert daarbij een praktische insteek; ze inventariseert eerst goed waar je tegenaan loopt en waar je het meest mee geholpen bent, om vervolgens meteen samen met jou aan de slag te gaan. En voor degenen die liever zelf orde op zaken stellen, geeft Irma workshops over opruimen, de thuisadministratie en mailbox.
Daarnaast is Irma op de zakelijke markt te vinden. Zij geeft in company trainingen over het beheren van de (werk)mailbox en het schrijven van effectieve mails. Ook in deze trainingen sluit Irma nauw aan bij de praktijk: hoe krijg je als werknemer weer regie over je werk? Hoe ontstaat er weer werkplezier? En wat kan je doen om het nieuwe elan vast te houden?