Mastertraject

Professional Organizing

 Ben jij professional organizer of opruimcoach en wil je graag met je hoofd boven het maaiveld uitsteken?

In het 'Mastertraject Professional Organizing' leer je alles om als professional organizer jouw bestaande pakket van diensten en producten effectief uit te breiden en jouw slagkracht, succes en werkplezier als ondernemer te vergroten!

Wanneer is het Mastertraject Professional Organizing iets voor jou?

Ons Mastertraject Professional Organizing is geschikt voor jou, als je:


  1. je al kortere of langere tijd als organizer werkzaam bent en je tot nu toe hoofdzakelijk hebt beperkt tot het aanbieden van 'hands on' organizing diensten, waardoor je noodgedwongen bent om vooral 'uurtje-factuurtje' te werken
  2. moeite hebt jouw doelgroep effectief te bereiken en/of overtuigen van jouw kwaliteiten, met als gevolg dat je onevenredig veel tijd kwijt bent aan het werven van nieuwe klanten
  3. je als organizer vooral hebt gericht op het bieden van ondersteuning bij opruimen en administreren, maar signaleert dat jouw klanten ook behoefte hebben aan coaching op financieel vlak.
  4. het gevoel hebt in je eentje aan te modderen en de nodige inspiratie of voeding te ontberen, waarmee je als organizer, ondernemer en mens kan groeien. 

Doel van het Mastertraject Professional Organizer

van De HuishoudCoach is:


  • je te laten ontdekken hoe je individuele diensten en producten opschaalt en inspirerende workshops en trainingen ontwikkelt, waarmee je jouw omzet en bereik kan vergroten.
  • je inzicht te geven in hoe je als professional organizer jouw expertstatus kan vergroten en je te trainen in het maken van aantrekkelijke give-aways en (e)boeken, waarmee je de harten van jouw toekomstige en bestaande klanten kan veroveren.
  • je te trainen in budgetcoaching, zodat je het aanbod richting jouw bestaande en nieuwe klanten kan uitbreiden met diensten en producten op financieel vlak.
  • je in contact te brengen met andere, reeds gestarte organizers met wie je een collegiaal netwerk kan vormen voor onderlinge, inhoudelijke kruisbestuiving.

Programma en praktische info

Programma, trainingslocatie en beoordeling

Dag 1. Je omzet verhogen via goedlopende workshops en trainingen

  • Nadelen van uurtje-factuurtje werken
  • Voordelen van workshops en trainingen geven
  • Een goede workshop of training ontwikkelen in 3 stappen
  • Het geheim van een inspirerende workshop of training geven


Opdracht 1. Vervolmaak jouw eerste succesvolle workshop/training


Dag 2. Jezelf als organizer succesvol in de markt zetten

  • Nadelen van een gebrek aan bereik en/of expertstatus
  • Voordelen van zichtbaarheid ende kracht van 1
  • Goede give-aways, blogs of (e)boeken maken in 5 stappen
  • Succesvol klanten werven met jouw eerste give-away, blog of (e)boek


Opdracht 2. Voltooi jouw eerste give-away, blog of (e)boek


Dag 3. Je bestaande diensten en producten slim uitbreiden

  • Voordelen van een extra dienst of product
  • Budgetcoaching als aanvulling op je bestaande aanbod
  • Psychologie van geld: waarom mensen teveel geld uitgeven en mensen met geldproblemen geen actie ondernemen
  • Inkomsten en uitgaven van klanten in kaart brengen, besparingsmogelijkheden
  • Schuldhulp: wanneer verwijs je door en aan wie
  • Budgetcoaching toevoegen aan je bestaande aanbod


Trainingslocatie van het Mastertraject Professional Organizing


De Mastertraject Professional Organizing vindt plaats in de trainingsruimten van vergadercentrum Aristo-MeetingPlaza in Utrecht, dat bekend staat om zijn prettige ambiance en geweldige catering, waarbij rekening kan worden gehouden met jouw dieetwensen. 

Aristo-MeetingPlaza is zowel per auto als openbaar vervoer uitstekend bereikbaar, ook voor minder-validen. Het ligt op een steenworp afstand van Utrecht CS (in Hoog Catharijne op 5 minuten loopafstand) en er is ruime parkeergelegenheid recht onder het vergadercentrum in P1 en P2 (op 2 minuten loopafstand).

Aristo-MeetingPlaza voldoet aan de strikte eisen, die de Nederlandse overheid i.v.m. het Coronavirus aan trainingslocaties heeft gesteld.



Beoordeling van De HuishoudCoach


Cursisten van De HuishoudCoach waarderen onze opleidingen en trainingen met een  9 gemiddeld.

Praktische informatie

Vereisten en niveau

Je kunt je voor het Mastertraject Professional Organizing aanmelden als je reeds een basisopleiding tot professional organizer hebt gevolgd en inmiddels actief bent als professional organizer.

Het Mastertraject Professional Organizing wordt aangeboden op HBO-niveau.

Aantal deelnemers en vrijstellingen

Voor een zo groot mogelijk leereffect bestaat elke groep uit 8-14 cursisten. Er gelden geen vrijstellingen voor het Mastertraject Professional Organizing.

Kosten en wijze van factureren

De kosten voor deelname aan het Mastertraject Professional Organizing bedragen € 1050,-  inclusief literatuur, catering en bewijs van deelname (van BTW vrijgesteld). Als oud-cursist van De HuishoudCoach ontvang je 10% korting en betaal je slechts € 945,-.

Bewijs van deelname

Na afronding van de opleiding krijg je het bewijs van deelname aan het Mastertraject Professional Organizing uitgereikt, mits je alle trainingsdagen hebt bijgewoond en alle opdrachten naar behoren hebt uitgevoerd.

De HuishoudCoach is sinds 2010 als onderwijsinstelling geregistreerd door het Centraal Register Kort Beroeps Onderwijs (CRKBO).


De HuishoudCoach is sinds 2006 aangesloten bij de Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizer (NBPO).




De HuishoudCoach heeft sinds 2019 een scholingsovereenkomst met UWV.



Trainers van het Mastertraject Professional Organizing

Els Jacobs

Hoofdtrainer van het Mastertraject Professional Organizing is dr. Els Jacobs van De HuishoudCoach. Els verzorgt dag 1 en 2.

Eef van Opdorp

Co-trainer van het Mastertraject Professional Organizing is drs. Eef van Opdorp. Eef verzorgt dag 3 van het Mastertraject Professional Organizing.

Tijdens het Mastertraject Professional Organizing werk je met de volgende literatuur


  • Cursusboek 'Mastertraject Professional Organizing' door Els Jacobs (2020).
  • 'Handboek Ondernemen' van de Belastingdienst (2020).

Waarom zou je jouw Mastertraject Professional Organizing volgen bij De HuishoudCoach?

Best beoordeelde opleidingen, trainingen en mastertrajecten voor professional organizers in Nederland en België

Onze Nederlandse en Vlaamse cursisten waarderen onze opleidingen, trainingen en mastertrajecten met een 9+ gemiddeld.

Enthousiaste docenten

Els Jacobs en Eef van Opdorp zijn vakinhoudelijk en didactisch uitstekend onderlegd en runnen beiden al jarenlang een succesvol bedrijf. Ze stellen alles in het werk om jou kennis te laten maken met en je te trainen in alle kansrijke aspecten van het ondernemerschap als professional organizer.

Toegankelijk, actueel lesmateriaal

Tijdens het Mastertraject Professional Organizing werk je met actueel lesmateriaal, dat een schat aan beproefde methoden, technieken, tips, trucs en checklists bevat.

Persoonlijke begeleiding door Els Jacobs

Gedurende het Mastertraject Professional Organizing mag je Els altijd mailen en bellen met vragen over jouw klanten, bedrijf, marketing, website, diensten en producten. Daarnaast houdt De HuishoudCoach ook contact met haar oud-cursisten via een besloten LinkedIn groep plus tweejaarlijkse inspiratiebijeenkomsten met interessante workshops en meet & greets. Zo heb je in de groeifase van je bedrijf altijd een klankbord en voldoende sparringpartners.

Geregistreerd door het CRKBO, aangesloten bij de NBPO, scholingsovereenkomst met UWV

Sinds 2010 is De HuishoudCoach® als onderwijsinstelling geregistreerd door het Centraal Register Kort Beroeps Onderwijs (CRKBO). Dit betekent dat we onze opleidingen en 1-daagse trainingen BTW-vrij mogen aanbieden. Hierdoor bespaar je standaard 21% op je cursuskosten. Daarnaast is De HuishoudCoach sinds 2006 aangesloten bij de NBPO, de Nederlandse Beroepsvereniging voor Professional Organizers, die onze opleidingen als geldige vooropleidingen erkent. Tot slot heeft De HuishoudCoach sinds 2019 een scholingsovereenkomst met UWV.

Data van het Mastertraject Professional Organizing

26

NOV

09.30

Winter 2020 - Utrecht

Data: donderdag 26 november 2020, donderdag 11 december 2020 en vrijdag 22 januari 2021 (9.30-16.30 uur).

Locatie: Aristo-MeetingPlaza te Utrecht.


De inschrijving voor deze groep is geopend.

9

JAN

9:30

Voorjaar 2020 - Utrecht

Data: donderdag 9 januari, donderdag 11 maart en vrijdag 26 maart (9.30-16.30 uur).

Locatie: Aristo-MeetingPlaza te Utrecht.


Reeds gestart.

Reeds gestart