arrow_drop_up arrow_drop_down

Hoe ziet de werkweek van een professional organizer eruit?

De werkweek van een professional organizer - ook wel opruimcoach, huishoudcoach, werkplektrainer of effectiviteitstrainer genoemd - is heel afwisselend. 

Declarabele uren

Organizers besteden gemiddeld 70% van hun tijd aan declarabele werkzaamheden, die direct doorberekend kunnen worden aan klanten of cliënten. Hierbij kan je denken aan bijvoorbeeld:

  • coaching aan huis via hands-on organizing
  • coaching op de werkvloer va werknemers en werkgevers
  • geven van virtuele coaching
  • begeleiden van verhuizingen en/of ontruimen van woningen
  • geven van workshops en/of trainingen op locatie
  • ontwikkelen en verkopen van organizing producten
  • schrijven en publiceren van organizing boeken
  • enzovoort

Niet-declarabele uren

Ongeveer 30% van de tijd die professional organizers aan hun bedrijf besteden gaat op aan niet-declarabele werkzaamheden, die niet doorberekend kunnen worden aan derden. Voorbeelden van niet-declarabele werkzaamheden zijn:

  • bijhouden van de administratie en boekhouding
  • bijwerken van je website
  • bellen en mailen met klanten, cliënten en opdrachtgevers
  • volgen van een training of congres
  • lezen van vakliteratuur
  • overleggen met collega-organizers
  • enzovoort

Werkweek van een professional organizer

De meeste professional organizers wisselen declarabele en niet-declarabele uren gedurende de week af. Dit betekent dat je als professional organizer deels ten huize van je cliënten of op kantoor bij je opdrachtgevers werkt en deels thuis werkt. Uren bij klanten of cliënten zijn nagenoeg altijd declarabel, de uren thuis kunnen zowel declarabel (bijv. online coaching) als niet-declarabel (bijv. boekhouding) zijn. 

Hieronder vind je een voorbeeld van een weekindeling van een professional organizer, die 20 uur per week op de particuliere markt werkt:

  • Maandag: 2 x 3 uur hands on organizing, 1 x 1 uur bellen, mailen, etc
  • Dinsdag: 1 x 3 uur website bijwerken, bellen, mailen etc, 1 x 3 uur hands on organizing.
  • Woensdag: vrij
  • Donderdag: 2 x 3 uur hands on organizing, 1 x 1 uur administratie bijwerken
  • Vrijdag: vrij

Vragen

Heb je vragen over het beroep van organizer, de dagelijkse praktijk van het werken als organizer, de clientèle van organizers of de opleidingen tot organizer? Aarzel niet om even contact met ons op te nemen, we beantwoorden je vragen graag!