Waar werkt een professional organizer?

In Nederland en België werkt een professional organizer meestal of bij particulieren thuis of bij bedrijven, organisaties en instellingen.
  • Bij particulieren werk je als professional organizer met een- en meerpersoonshuishoudens, die ondersteuning vragen bij opruimen, administreren, tijdmanagement, budgetcoaching en/of huishoudmanagement.
  • Bij bedrijven en organisaties werk je als professional organizer met medewerkers, managers of leidinggevenden, die hulp nodig hebben bij werkplekorganisatie, e-mail beheer, clean desk management, tijdmanagement of archiefbeheer. In de praktijk betekent dit dat je bij allerlei organisaties terecht kan komen: gemeenten, onderwijsinstellingen, MKB-ers, banken, provincies, enzovoort.
Bij De HuishoudCoach en De KantoorCoach kun je terecht voor een opleiding tot professional organizer voor de doelgroep van jouw keuze. Via de Opleiding tot Professional Organizer voor Particulieren leer je hoe je mensen thuis kunt coachen bij effectiever opruimen, administreren, agenderen en huishouden. Wil je liever mensen op de werkvloer begeleiden bij e-mailen, plannen en effectief werken, dan kun je beter de Opleiding tot Organizer voor de Zakelijke Markt volgen.